martes, 18 de mayo de 2010

Documentació técnica

Avui he estat fent documentació técnica la major part del temps i he introduit un windows xp en domini sense cap impediment. Per ara, els xp son els més fàcils. Ho vaig aconseguir amb el ubuntu, però l'objectiu es que es pugui fer amb l'ebox-desktop , una aplicació per el client.

La data final del projecte s'apropa i veig difícil poder fer l'oracle ...

salutacions

sábado, 15 de mayo de 2010

Windows 7 en domini

Feines d'ahir:

Ahir vaig estar tota la tarda intentant introduir un windows 7 en domini. Resulta més dificultós del que pot arribar a semblar, però finalment ho vaig aconseguir.

Si fos un XP no crec que hi haguès tants problemes però amb el 7 s'han de tocar registres ...

Registre que s'ha de modificar:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanWorkstation\Parameters]
"DomainCompatibilityMode"=dword:00000001
"DNSNameResolutionRequired"=dword:00000000

He pogut entrar amb un usuari del domini, ara si que si :D

Proxy the aweking

Segueixo amb el proxy, sembla ser que per ser transparent al usuari, topologicament ha de ser intermediari entre equips i servidor.

He estat probant cambiant configuració de xarxa però deixaba al meu company sense xarxa i es molt incòmode a l'hora de fer proves, així que, em montaré un entorn virtual a casa simulant ebox com un servidor intermedieari.

viernes, 14 de mayo de 2010

Proxiejant

Tasques del 13/05/2010

SERVIDOR:

Hem hagut de reinstal·lar l'ebox de nou ya que vam tenir un problema.
A l'hora d'instalar-ho s'han d'afegir els paquets que volem o voldrem fer servir, ja que sembla que no es pot afegir un modul després de l'instal·lació.

P.ex: Http si no es sel·lecciona a l'instal·lació, si que hi és el servei, pero no es configurable desde l'ebox.

PROXY HTTP:

La idea és fer el proxy transparent per tal de no configurar tots els equips. sinò que directament passin sempre per ell i el seu filtre.

Ho he estat probant, però cuan es possa en transparent s'ha d'afegir una regla especial per tal d'accedir al web d'administració.

He estat probant els filtres i les proves han siguit satisfactòries, menys amb el filtre de continguts, que estant com a "molt estricte" deixaba accedir a pàgines de contingut filtrable com ara sexe, violencia etc...

jueves, 13 de mayo de 2010

Tornant a començar ...

Entrada d'ahir:

Ahir encara que s'em va passar escriure en el blog , vaig estar treballant intentant introduir un pc-client (amb ubuntu) al domini.

Es molt engorrós, tenint que instal·lar paquets de ldap-pam i editar els seus arxius de configuració (els common-* ) i els de samba.

Al final després de molts intents i un mal de cap enorme el vaig aconseguir .

Després d'això, vaig borrar un domini que tenia configurat al ebox anteriorment (que no s'utilitzaba per res) i va caure tot. Només es podia accedir a les màquines mitjantçant "nomClient.domini".

Entrada d'avui:

Avui hem tingut que reinstalar dos vegades el ebox, i finalment s'ha tornat a configurar tot (dhcp, dns i domini). He instal·lat ebox-desktop a la màquina client i creiem que podrem conectar amb ldap gràcies a això.

Demà més

Continuem amb el manual

Hem tingut alguns problemes a l'hora de configurar el serveis sobre tot LDAP. Per això ahir vam decidir tornar-ho a instal·lar de 0.

Donada la problemàtica que encara no podem treballar desde casa, m'estic dedicant a fer els manuals.

Els manual els estic posant al servidor http, per tal de centralitzar-los i treballar sobre una assignatura com html,css etc...

Salutacions!

lunes, 10 de mayo de 2010

Manual técnic

Ya tinc fet el manual técnic de http i el proxy http a falta de algunes captures del servidor real.

Aquesta setmana la prioritat serà acabar el manual que em toca a la vegada que es configuren serveis.

--
Gerard