Quan les coses estan fetes semblen molt fàcils, però el que m'ha costat donar-me compte ... el problema estaba en que si li assignaba a les dos interfícies la ip fixa, entraba en conflicte una amb l'altre i no funcionaba res. El secret consisteix en que a la interfície que apunta al router ha de tenir ip dinàmica i l'altre fixa, ara si que funciona tot perfectament.
:)))
Mostrando entradas con la etiqueta dns. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta dns. Mostrar todas las entradas
jueves, 20 de mayo de 2010
jueves, 13 de mayo de 2010
Tornant a començar ...
Entrada d'ahir:
Ahir encara que s'em va passar escriure en el blog , vaig estar treballant intentant introduir un pc-client (amb ubuntu) al domini.
Es molt engorrós, tenint que instal·lar paquets de ldap-pam i editar els seus arxius de configuració (els common-* ) i els de samba.
Al final després de molts intents i un mal de cap enorme el vaig aconseguir .
Després d'això, vaig borrar un domini que tenia configurat al ebox anteriorment (que no s'utilitzaba per res) i va caure tot. Només es podia accedir a les màquines mitjantçant "nomClient.domini".
Entrada d'avui:
Avui hem tingut que reinstalar dos vegades el ebox, i finalment s'ha tornat a configurar tot (dhcp, dns i domini). He instal·lat ebox-desktop a la màquina client i creiem que podrem conectar amb ldap gràcies a això.
Demà més
Ahir encara que s'em va passar escriure en el blog , vaig estar treballant intentant introduir un pc-client (amb ubuntu) al domini.
Es molt engorrós, tenint que instal·lar paquets de ldap-pam i editar els seus arxius de configuració (els common-* ) i els de samba.
Al final després de molts intents i un mal de cap enorme el vaig aconseguir .
Després d'això, vaig borrar un domini que tenia configurat al ebox anteriorment (que no s'utilitzaba per res) i va caure tot. Només es podia accedir a les màquines mitjantçant "nomClient.domini".
Entrada d'avui:
Avui hem tingut que reinstalar dos vegades el ebox, i finalment s'ha tornat a configurar tot (dhcp, dns i domini). He instal·lat ebox-desktop a la màquina client i creiem que podrem conectar amb ldap gràcies a això.
Demà més
miércoles, 5 de mayo de 2010
Domini creat!
Ja tenim una ip adjudicada. Ara ja ha anat tot encarrilat, he pogut configurar correctament la màquina com a servidor dns i he creat el domini.
He provat amb un pc del aula i ha funcionat correctament, te assignada la ip i el nom del equip. Ja tenim un client en el domini!!
Vaig a documentar el procés...
He provat amb un pc del aula i ha funcionat correctament, te assignada la ip i el nom del equip. Ja tenim un client en el domini!!
Vaig a documentar el procés...
Comanda dig
Encara que no tenim accés al servidor fora de l'institut, segueixo donant-li voltes, aquesta tarda faré ús d'una comanda que no coneixia (dig).
El que fa basicament es comprovar que el mapeig de ip's i noms es fà de forma correcta.
Continuará ....
Font: http://www.estrellateyarde.org/so/dig-en-linux
El que fa basicament es comprovar que el mapeig de ip's i noms es fà de forma correcta.
Continuará ....
Font: http://www.estrellateyarde.org/so/dig-en-linux
Etiquetas:
dns
martes, 4 de mayo de 2010
Servidor actiu ya
Ja he instal·lat el Ebox en el servidor i l'he configurat perquè pugui sortir a internet.
També he configurat el dhcp. L'he provat amb un pc de l'aula i el resultat ha sigut satisfactori (Li assigna la ip que indiquem a la taula, i surt a internet)
La resta de la tarda la he passat intentant configurar els dns. El problema es que no se exactament com configurar el domini. Ho he intentat de mil formes i no he sigut capaç. Seguiré treballant.
PD: He registrat el domini "pinedainf.homeip.net" amb dyndns, ara ens tindran que redireccionar desde el router perquè apunti al nostre servidor.
També he configurat el dhcp. L'he provat amb un pc de l'aula i el resultat ha sigut satisfactori (Li assigna la ip que indiquem a la taula, i surt a internet)
La resta de la tarda la he passat intentant configurar els dns. El problema es que no se exactament com configurar el domini. Ho he intentat de mil formes i no he sigut capaç. Seguiré treballant.
PD: He registrat el domini "pinedainf.homeip.net" amb dyndns, ara ens tindran que redireccionar desde el router perquè apunti al nostre servidor.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)